Sådan skifter du fra fysisk butik til online butik med hjælp fra et webbureau

Sådan skifter du fra fysisk butik til online butik med hjælp fra et webbureau

Har du i mange år haft en fysisk butik, men oplevet, at salget er gået ned ad bakke siden Corona pandemien, hvor der var massive nedlukninger? Så er du ikke den eneste, der har oplevet, at mange kunder har flyttet sig fra de fysiske butikker og over til det digitale forbrugerunivers. Mange kunder har nemlig oplevet, hvor nemt og hurtigt det er at handle på nettet fremfor at skulle møde op i fysiske butikker, men hvad gør man så, hvis man ejer en fysisk butik og stadig gerne vil have del i omsætningen og kundeskaren? Så går man over til webshop handel og online markedsføring, så man stadig kan være med, og i øvrigt også udstråle stor troværdighed, fordi der også findes en fysisk butik. Er du ikke den store IT haj, kan du nemt og effektivt få hjælp af https://Webbureau.dk, der er specialiserede i at hjælpe dig med din online markedsføring. Læs med her og bliv inspireret til dit nye online eventyr. 

Et online butiksunivers 

Har du stor erfaring i at opbygge og drive en fysisk butik, kan du med fordel overføre mange af disse gode erfaringer til den digitale verden. En webshop er en online butik, der på mange måder skal kunne det samme, som en fysisk butik. Den skal have et lokkende og fængende butiksvindue (din hjemmeside eller forsiden på webshoppen), den skal have en god kundebetjening (din online kundesupport) og den skal virke troværdig og af høj kvalitet (som dine produkter og din betjening i din fysiske butik). Dette kan være en stor hjælp at vide meget om, når du skal opbygge dit nye online univers overfor dine kunder, og her kan webbureauet hjælpe med at udvikle en brugervenlig hjemmeside, der taler til kunderne, og får dem til at konvertere i sidste ende. 

SEO analyse 

En SEO analyse kan webbureauet hjælpe dig med at udføre. Målet er, at du står langt oppe i søgeresultatet, på søgemaskinerne, og dine tekster skal helst virke relevante i forhold til den enkelte søgning. Dette afgøres ved, at der er så mange af de søgeord, som kunderne søger på, som også står i dine tekster på hjemmesiden eller på webshoppen. Så har robotterne “lært”, at der her er tale om relevant indhold, som de nok søger efter. Det er bevist, at jo højere oppe i søgefeltet, du står, jo større chance er der for, at dine kunder får dig at se og klikker videre ind på dit website.